Kako održati koncentraciju unutar 4 zida?
6 koraka do koncentracije vašeg djeteta
Korona virus, karantin, izolacija…riječi su koje nas prate već više od mjesec dana…sve mjere koje su poduzete u cilju sprečavanja širenja epidemije Covid 19 iz temelja su promijenile naše živote i živote naše djece.
Odjednom je postalo normalno raditi od kuće, a za djecu školskog uzrasta da prate nastavu preko televizije ili online platformi…. Upravo zbog svega što se događa, trebamo biti svjesni kako je i našoj djeci vrlo teško shvatiti ovu situaciju. Djeca više nisu u blizini svojih prijatelja i školske zajednice, slušaju vijesti i razgovore odraslih te osjećaju našu zabrinutost što na njih djeluje uznemirujuće.
U ovom periodu zaista je vrlo izazovno roditeljima i djeci školskog uzrasta, budući da se pažnja i koncentracija nikako ne slažu sa promjenom rutine i stresom.
Iz tog razloga, donosimo par savjeta kako pomoći djeci da što uspješnije savladaju sve školske obaveze.
1 .Puno podrške i ljubavi
U ovom periodu, čak više nego ikad, potrebno je djeci pružiti puno ljubavi. Istraživanje objavljeno u poznatom naučnom časopisu Written Communication* donosi podatke o važnosti emocija za održavanje koncentracije.
Negativne emocije (npr. tjeskoba, strah, ljutnja) snažano djeluju na slabljenje koncentracije dok pozitivne emocije (npr. sreća, zahvalnost, divljenje) djeluju na povećanje koncentracije i motivacije za rad. Budući da se djeca najbolje umiruju dodirom i zagrljajem, jer dodir smiruje otkucaje srca te pruža djeci osjećaj sigurnosti, ostvarite fizički kontakt kada god je moguće i pohvalite dijete za svaki uspješno odrađeni zadatak.
2. Održavanje rutine
Osjećaj za vrijeme kod djece razlikuje se od našeg i potrebna im je pomoć u organizaciji radnog dana kako bi se osiguralo vrijeme potrebno za učenje, odmor i igru. Odgađanje učenja ili obavljanja određenog zadatka jedan je od čestih uzroka smanjene koncentracije, budući da obavljanje stvari u posljednji trenutak uzrokuje stres, koji je jedan od glavnih uzroka smanjene koncentracije.
3. Prostor za rad
Pokušajte pronaći odgovarajući prostor za rad i pomozite djetetu u pripremi tog prostora. Na taj način djetetu će okolina djelovati motivirajuće i manje će vremena biti potrebno za privikavanje na “radnu atmosferu”. Takođe treba ukloniti sve iz okoline što odvlači pažnju – ugasiti televiziju, muziku…
4. Osigurati vrijeme za odmor i igru
Pridržavanjem rutine, djeci osiguravamo više vremena za odmor koji je takođe vrlo važan za bolju pažnju i koncentraciju. Osim tradicionalnih igri, ne zaboravite kako djeca kontinuirano uče, zbog toga ih slobodno uključite u razne kućanske aktivnosti. Zajedno pospremajte kuću uz muziku (“party čišćenja”) ili zajedno pripremajte jednostavna jela ili kolače …
5. Dovoljno sati sna
Dok dijete spava mozak pohranjuje sjećanja iz tog dana, tako da ih se može prisjetiti u budućnosti. Takođe, san je ključni dio učenja jer djetetu treba san kako bi održalo koncentraciju prilikom učenja. Djeci uzrasta od 3 do 5 godina, potrebno je od 11 do 13 sati sna. Ako je dijete staro između 6 i 13 godina, potrebno mu je 9 do 11 sati sna. Tinejdžeri trebaju 8 do 10 sati. Pridržavanje rutine odlaska na spavanje i dovoljan broj sati sna sigurno će se pozitivno odraziti na sposobnost pažnje i koncentracije.
6. Pravilna ishrana
Ishrana takođe ima veliki uticaj na sposobnost pažnje i koncentracije. Preskakanje obroka, posebno doručka, neuravnoteženi obroci (brza hrana) i slaba fizička aktivnost rezultiraju manjkom energije što se reflektira na sposobnost učenja.
Uravnotežena ishrana na prirodan način može doprinijeti poboljšanju pažnje i koncentracije, zbog toga je neophodno osigurati sve potrebne makro i mikro nutrijente. Problem današnje ishrane je nedostatak esencijalnih masnih kiselina (omega 3 i omega 6 masnih kiselina koje organizam ne može sam stvarati), a izuzetno su važne za razvoj mozga i prijenos informacija između nervnih ćelija. Zato se pobrinite da dijete konzumira dovoljno ribe sedmično ili uzima dodatak ishrani bogat omega 3 i 6 masnim kiselinama koji pozivno utiču na razvoj mozga i misaone procese.
*Cleary, L. M. (1991). Affect and cognition in the writing processes of eleventh graders: A study of concentration and motivation. Written Communication, 8(4), 473-508.