Biram Zdravlje logo

Važni pomoćnik u učenju

shadow illustration

Moć masnih kiselina u ishrani djeteta

UTICAJ ISHRANE NA UČENJE

Kada razgovaramo o uspješnosti učenja i razvoju kognitivnih i motoričkih sposobnosti kod djece, kao i o pažnji, koncentraciji i sposobnosti fokusa na određene intelektualne i druge zadatke, najčešće se pozivamo na prirodne sposobnosti, genetiku, inteligenciju, karakter i psihičke faktore. Ali, često zanemarujemo vrlo važan faktor za pravilan razvoj i rad mozga i nervnog sistema kod djece i odraslih, a to je ishrana.

Osim vode i zdravih šećera (kojima obiluje voće) nutrijenti kao što su masne kiseline, magnezij i cink neophodni su za uspješne procese učenja, pamćenja, koncentraciju, motoriku i psihičku stabilnost. Navedene nutrijente u najvećoj mjeri možemo unijeti kroz meso i ribu, biljna ulja, sjemenke, integralne žitarice, povrće i suho voće. S obzirom na savremeni način života, posebno u urbanim sredinama, namirnice koje su nam najčešće dostupne i najpraktičnije za konzumaciju nisu uvijek u dovoljnoj mjeri bogate potrebnim nutrijentima. Radi normalnog funkcionisanja u svakodnevnom životu i radi olakšavanja tegoba vezanih uz učenje, pažnju i koncentraciju, korisno je unositi nutrijente kroz dodatke ishrani.

ŠTA AKO NE UNOSIMO DOVOLJNO NUTRIJENATA?

Nedostatak važnih nutrijenata za rad mozga, nervnog sistema i metaboličke procese neće samo uticati na slabiju sposobnost učenja i koncentracije. Posljedice nedovoljnog unosa mogu biti puno ozbiljnije i dovesti do srčanih problema, upalnih procesa, a povezani su i sa razvojnim poremećajima kao što su ADHD, disleksija, dispraksija i autistični poremećaji.

Osim toga, slabija sposobnost učenja i koncentracije već u dječijem uzrastu dovodi do zaostajanja za vršnjacima što, osim slabijeg uspjeha u daljem obrazovanju, može dovesti do nedostatka samopouzdanja i psihičkih problema.

MOĆ MASNIH KISELINA - ISTRAŽIVANJE

Jedan od razvojnih poremećaja koji muči oko 5% djece u ranom školskom uzrastu je dispraksija ili DCD (Developmental coordination disorder). Poremećaj se pokazuje u oslabljenim motoričkim sposobnostima, sporijem učenju i posebno u problemima sa čitanjem i pisanjem. Simptomi ovog poremećaja nerijetko su povezani i imaju srodne simptome sa disleksijom i ADHD-om.

Kako bi se testirao uticaj esencijalnih masnih kiselina (omega 3 i omega 6), provedeno je istraživanje* na 117 djece uzrasta od 5-12 godina. Kroz tri mjeseca grupa djece dobijala je dodatak ishrani sa visokim udiom masnih kiselina, dok je paralelno druga grupa djece dobijala placebo terapiju.

Nakon tri mjeseca, grupa djece koja je dobijala dodatak ishrani sa masnim kiselinama pokazala je značajan razvojni napredak, posebno u čitanju, pisanju i sveukupnom ponašanju, odnosno prilagođavanju radnom okruženju sa vršnjacima. Preciznije, djeca su pokazala tri puta brži napredak u čitanju i dvostruko brži napredak u pisanju naspram grupe djece koja nisu dobijala pravu terapiju. Osim toga, brži napredak kontinuirano se nastavio i u periodu nakon 3 mjeseca redovnog uzimanja dodataka ishrani.

Rezultati se najbolje vide na primjeru razvoja rukopisu kod dječaka koji je učestvovao u istraživanju i uzimao dodatak ishrani.

Kao što primjer slikovito pokazuje, napredak u rukopisu dječaka nakon samo tri mjeseca zaista je impresivan. Motorički problemi, kao i problemi sa čitanjem, pisanjem, učenjem i koncentracijom mogu se rješavati u ranom uzrastu, i vrlo je važno da se što ranije rješavaju. Zaostaci iz djetinjstva teže se nadoknađuju u kasnijem uzrastu i posljedično za sobom vuku lošiji uspjeh u obrazovanju i karijeri. Kako bi se spriječile negativne posljedice i omogućilo svakoj osobi da u što većoj mjeri iskoristi svoj potencijal, potrebno je brinuti o pravilnom unosu važnih nutrijenata.

Optimalnu količinu esencijalnih masnih kiselina u kombinaciji sa magnezijem i cinkom možete pronaći u Esprico® dodatku ishrani za djecu stariju od 5 godina i odrasle.

*Oxford-Durham study: “ A Randomized, Controlled Trial of Dietary Supplementation With Fatty Acids in Children With Developmental Coordination Disorder”; Alexandra J. Richardson and Paul Montgomery: Pediatrics 2005.

Kako do koncentracije u 6 koraka? >>>